Danijoje gyvenantis alytiškis Modestas prieš kelerius metus įsigijo legendą – automobilį, kurio pavadinime užšifruota įspūdinga istorija: „Honda Legend“. Retai Lietuvoje būnantis vyras šį išskirtinį prabangų kupė naudoja itin retiems pasivažinėjimams ir per metus juo įveikia vos apie 2000 km.


Prieš patekdamas į Modesto rankas, automobilis savo dienas leido Danijoje. Ten, kaip spėja dabartinis „Legend“ savininkas, automobilį išlaikyti tapo paprasčiausiai per brangu: didelis V6 variklis ir 1991-i pagaminimo metai jo eksploataciją kiekvienais metais paversdavo tūkstančiais eurų, kurie nusėsdavo įvairiems taršos ir kelių mokesčiams. Tad Modestas už kiek daugiau nei tūkstantį šį automobilį įsigijo ir pargabeno į Lietuvą.


Nors legendos būklė buvo labai nebloga, iki idealios trūko – galiniai sparnai buvo kiek parūdiję. Kadangi šie automobiliai Lietuvoje – itin reti, naujus pavyko rasti tik Jungtinėje Karalystėje. Po to laukė perdažymas bei minimalios modifikacijos, pataisančios automobilio išvaizdą į kiek šiuolaikiškesnę. Jeigu esate matę 1990-aisiais ar panašiais metais pagamintą japonišką automobilį, suprasite, ką Modestas turi galvoje: tuomet automobilių prošvaisa buvo itin didelė, o ratlankiai – vos 14 ar 15 colių skersmens. Šiandien kelių būklė ženkliai geresnė, o ir automobilių pakabos dirba geriau, tad tokio dydžio ratlankius sutiksi ant retos naujos transporto priemonės.


Todėl dabar juodasis „Honda Legend“ turi 18 colių skersmens ratlankius, 30 mm už originalias žemesnes spyruokles bei naują magnetolą. Modestas turi ir originaliąją, tačiau ji nelabai praktiška – 1991-aisiais USB atmintinės ir „Bluetooth“ sąsaja buvo žinomi prasčiau nei Marso paviršiaus struktūra. Klausytis kasetėse įrašytos muzikos „Honda“ savininkas nelabai nori, tad senąją magnetolą padėjęs į bagažinę, įmontavo modernesnę.


Tai nėra įspūdingiausios „Honda“ detalės. „Legend“ buvo vienas pažangiausių to laikmečio automobilių, tad ir jo komplektacija yra įspūdinga. Modesto automobilis turi automatinę pavarų dėžę, automatinę klimato kontrolę, elektra reguliuojamas sėdynes su atmintimi ir netgi savaime prisitraukiančias šonines duris. Antros kartos „Honda Legend“ galėjo turėti ir dviejų zonų klimato kontrolės sistemą, keleivio oro pagalvę, ABS sistemą ir netgi navigaciją. Tiesa, ne tokią, kokios naudojamos dabar (dabartinių pagrindas – GPS signalas), o „Honda“ patentuotą „Electro Gyrocator“, kuri neturi jokio ryšio su palydovais ir automobilio poziciją skaičiuoja pagal jo judėjimą.


„Honda Legend“ yra legendinis japoniškas prabangus automobilis, savo laiku galėjęs varžytis su prabangiųjų vokiečių atstovais kaip BMW 5 ar „Audi 100“. O dėl itin mažo šių automobilių kiekio Europoje jų kainos greitu metu gali būti ženkliai aukštesnės nei panašaus amžiaus vokiškų modelių.