Automobilių pardavimų prasme valstybes galima vadinti nacionalistinėmis. Ne kasdien pasitaiko galimybė išvysti „Lexus“ modelį Vokietijoje, kaip ir BMW – Japonijoje, o „Alfa Romeo“ – Didžiojoje Britanijoje. Tarp žemynų šį bruožą pastebėti dar lengviau. Panagrinėkime, kodėl JAV pilna amerikietiškų automobilių, tačiau europietiškų – gana mažai.

 

Nėra taip, kad vieni automobiliai yra geresni nei kiti, ar kad žmonės specialiai nusistatę prieš kokias nors markes. Skiriasi tik žmonių kultūra, įpročiai, galų gale – kaina. Tiek Europoje yra amerikietiškų automobilių gerbėjų, tiek JAV yra tų, kurie mėgsta europietiškas mašinas, tačiau tai – mažumos. Kodėl?

Visų pirma, skiriasi vyriausybių nustatyti standartai. Tiek JAV, tiek Europoje parduodamiems automobiliams yra nustatyti aukšti ekologijos ir saugumo standartai, tačiau jie skiriasi. Europos gamintojai siekia automobilius kiek įmanoma priartinti prie europietiškų standartų, JAV – prie amerikietiškų. Pavyzdžiui, JAV nemėgsta dyzelinių automobilių, todėl ten, kalbant apie ekonomiškas transporto priemones, dominuoja hibridai. Europoje kiek kitaip – dėmesys kreipiamas į anglies dvideginio emisiją (CO2), o kokiais degalais jis varomas, dažniausiai įtakos neturi.

Skiriasi ir požiūris, kuriam nemenką įtaką daro degalų kaina pastaraisiais dešimtmečiais. Europietis itin retu atveju pirktų naują automobilį, vartojantį daugiau nei 10 litrų degalų šimtui kilometrų. Tuo tarpu amerikiečiui tai yra geros degalų sąnaudos.

Kitas svarbus dalykas – amerikietį sunku išsodinti iš didelio automobilio. Kas dominuoja Europoje? Hečbekai ir nedideli krosoveriai. Amerikoje – pikapas „Ford F-150“. JAV automobilio dydis dažnai asocijuojamas su prabanga ir komfortu, tad mažiems automobiliams vietos čia nėra.

Ši taisyklė galioja ir kalbant apie tokius automobilius kaip „Ford Focus RS“, kurie Europoje yra garbinami. JAV tai – eilinis mažas hečbekas, už kurį neverta mokėti 35 tūkst. dolerių. Juk už tą pačią sumą išeina „Dodge Charger“ su V6 varikliu.

Taip pat yra ir pažvelgus į galios prizmę. Juk didelis sedanas, išvystantis 300 AG, yra geriau nei mažas hečbekas, išvystantis tuos pačius 300 AG? Amerikiečiui – taip, europiečiui – ne. Nepaisant to, kad degalai JAV kainuoja mažiau nei Europoje, dėl didelių ir neekonomiškų automobilių pirkimo įpročių statistinis amerikietis degalams išleidžia ne mažiau nei europietis.

Dar vienas aspektas – kaina. Amerikiečiui sunku suprasti, kodėl reikėtų mokėti už BMW ar „Audi“ sedaną daugiau nei 50 tūkst. dolerių, kai už 60 tūkst. galima įsigyti naujausią aukščiausios komplektacijos „Ford F-150“, kuris turės odinį saloną, bus prigrūstas naujausių technologijų, varomas keturiais ratais, talpins penkis žmones, bus komfortiškas ilgose kelionėse ir galės patempti daugiabutį.  

Už tuos pačius 60 tūkst. dolerių JAV galima įsigyti neblogai sukomplektuotus E klasės „Mercedes-Benz“, „Audi SQ5“ ar BMW X5. Tai labai skirtingi automobiliai, skirti skirtingiems pirkėjams, tačiau amerikietiškomis akimis „Ford“ yra pranašesnis už šią trijulę: jis didesnis, turi daugiau AG bei komforto įrangos.  

Be to, „Ford“ išliekamoji vertė aukštesnė. Šio gamintojo atstovybes gali rasti bet kuriame JAV mieste, ko nepasakysi apie vokiečius – šių automobilių atstovybių už didžiųjų miestų ribų nerasi. Dėl to pabrangsta ir vokiškų mašinų eksploatacija.

Na, su prabangiais automobiliais viskas aišku. Tačiau kaip yra su sportiškais modeliais, kodėl amerikiečiai verčiau rinksis „Dodge Charger SRT“, o ne BMW M3?

Priežastis paprasta – kaina. „Charger SRT“ su 485 AG JAV kainuoja apie 50 tūkst. dolerių, o rafinuotesnis ir 464 AG išvystantis „Cadillac ATS-V“ – 60 tūkst. Jie abu iki 100 km/val. įsibėgėja per 4 sekundes ir, nors niekada nebus tokie greiti lenktynių trasose, nuo vokiečių kokybe atsilieka minimaliai, o komforto lygiu netgi lenkia. AMG ar M ženkliukus turintys automobiliai JAV yra bent keliais tūkstančiais dolerių brangesni, tad kam amerikiečiui mokėti daugiau už, jo akimis, blogesnį daiktą?

Šiomis dienomis niekas negalima blogų automobilių – jiems nebėra vietos. Tiek JAV, tiek Europoje pagaminti modeliai yra geri, tačiau žvelgiant iš amerikietiškos perspektyvos, europietiškos mašinos yra tiesiog per mažos. O prabangesnės kainuoja per daug.

 

Autogidas.lt