Praeinanti žiema Lietuvoje privertė pamiršti apie globalinį atšilimą ir leido ne tik pasimėgauti gausybe sniego, bet ir prisiminti, ką reiškia keliolika dienų aukščiau minus 10 laipsnių nepakylanti temperatūra. Senuose daugiabučiuose gyvenantiems žmonėms tai reiškė gerokai sumažėjusią oro temperatūrą namie ir storesnių kojinių paiešką, viešuoju transportu besinaudojantys turėjo išsitraukti šilčiausius turimus rūbus, o kai kurių automobilių vairuotojai – pasukus raktelį išgirsti paskutinį „vy vy vy vy v v v krdkšt...“ atodūsį.

Autogidas.lt paklausėme vairuotojų, kaip jiems ir jų automobiliams sekėsi pernešti praėjusius didžiuosius šalčius. Apklausoje dalyvavo beveik 2 000 vairuotojų, apie du trečdalius jų savo autoparke turi dyzelinį modelį.

Apklausos rezultatai atskleidė, kad automobiliu prieš žiemą pasirūpinti pamiršo beveik kas penktas (18 proc.) vairuotojas. Pusė jų automobilį užkūrė tik padedant kitiems (užtempus ar užkūrus su laidais), kita pusė keliolika dienų naudojosi viešuoju transportu, nes įpūsti savo transportui gyvybės nesugebėjo.

Didžioji dalis problemų turėjusių žmonių vairuoja dyzelinius automobilius. Norint, kad šie sėkmingai užsivestų net ir prie -30, reikia kelių elementarių dalykų: laiku pakeisto degalų filtro, gerų pakaitinimo žvakių, galingo akumuliatoriaus ir kokybiškų degalų. Jeigu bent vienas šių dalykų netvarkoje, apie automobilio užkūrimą net prie -10 galima pamiršti. O jeigu viskas tvarkoje, tačiau automobilis nesikuria – greičiausiai laukia kur kas didesnės problemos ir išlaidos servise.

Benzinu varomų automobilių savininkams gyvenimas paprastesnis. Jiems tereikia galingo akumuliatoriaus – jokių kitų specifinių dalių.

Žinoma, kalti prie kryžiaus visų 18 procentų savo automobilių savarankiškai neužkūrusių vairuotojų nereikėtų. Kartais automobilio problemas padeda išaiškinti būtent šalčiai: pavyzdžiui, jeigu dyzelinis modelis laikomas požeminėje aikštelėje, kur visuomet teigiama temperatūra, vairuotojas gali nepastebėti prastos būklės akumuliatoriaus ar neveikiančios pakaitinimo žvakės. O kai prireikia naktį automobilį palikti kur nors lauke, ryte susiduriama su nenumatytomis problemomis.

Kita vertus, 18 procentų yra daug. Jeigu vairuotojas pamiršta pasirūpinti geru akumuliatoriumi ar laiku pakeisti degalų filtrą, gal jis nekreipia dėmesio ir į kitus dalykus? Pavyzdžiui, padangų protektoriaus gylį, kuris žiemą turi būti bent 3 mm, o eismo specialistai rekomenduoja keisti padangas jau ties 4 mm? Arba apsnigtu automobiliu važiuoja tarsi tanku, nusivalęs tik dalį priekinio stiklo?

Automobilį į servisą nuvaryti reikėtų dažniau nei kas 2 metus, baigiantis techninei apžiūrai. Reguliariai prižiūrint, visi gedimai pastebimi laiku ir išvengiama netikėtų kelionių viešuoju transportu.