Sausio 20-28 vyksta viena iš trijų didžiausių automobilių parodų Jungtinėse Amerikos Valstijose – Detroito. Nors pastaraisiais metais jos reikšmė mažėja ir vis daugiau gamintojų savo naujienoms pristatyti renkasi Los Andželo arba Niujorko parodas, Detroitas išlieka JAV automobilių pramonės simboliu. Šiame straipsnyje trumpai pristatysime pagrindines naujienas, kurios bus pristatytos šioje parodoje.


Nemažą naujienų puokštę paruošė BMW. Vokiečių gamintojas parodys naująjį i8 rodsterį ir atnaujintą i8 kupė, taip pat – visiškai naują krosoverį BMW X2. Dėl savo išvaizdos jis, nors ir turi X raidę kaip kiti BMW krosoveriai, yra vadinamas tiesiog dideliu hečbeku. BMW tikina, kad sportiškumas yra svarbiausia šio BMW savybė ir šis modelis krosoverį primins tik dėl pavadinimo ir tamsios spalvos apvadų ant ratų arkų, simbolizuojančių apsaugas.


„Hyundai“ pristatys „Veloster“ – automobilį, kurio pirmoji karta nebuvo itin populiari Europoje, tačiau JAV sulaukė pasisekimo. Nutekėjusiose išankstinėse nuotraukose jau buvo matyti, kad naujojo „Veloster“ priekiniai žibintai primena BMW – tik jame vietoje apskritimų „angel eyes“ yra pusapskritimiai. Sportiškai atrodantis „Veloster“ turės 1,4 ir 1,6 l variklius su  turbinomis, su kuriais bus komponuojamos šešių pavarų mechaninės bei septynių pavarų automatinės dėžės. 


„Jeep“ pristatys „Cherokee“ atnaujinimą. Naujoji šio modelio karta pasižymėjo labai kontraversiška priekinės dalies išvaizda, atnaujinimas ją kiek sušvelnino ir dabar „Cherokee“ pirkėjai, pamatė šį modelį „gyvai“, galbūt jį ir įsigys, o nesugalvos išbandyti gerokai didesnio, tačiau nedaug brangesnio „Grand Cherokee“. Nepaisant įdomios išvaizdos, „Cherokee“ yra sėkmingas modelis: nuo 2014-ųjų, kai pasirodė naujasis modelis, jo buvo parduodama 200 tūkst. per metus.


„Lamborghini Urus“. Užtenka paminėti tik šį pavadinimą, kad Detroito automobilių parodos bilietų pardavimai padvigubėtų. 650 AG, 850 Nm, 0-100 km/val. per 3,6 sek. ir didžiausias 305 km/val. greitis. Ir tai – ne sportinis kupė, o visureigis. Fantastiški duomenys. „Urus“, kaip teigia italai, toli paliks visus sportiškus visureigius ir nepaliks vilčių „Porsche Cayenne Turbo“, „Range Rover Sport“, „Audi SQ7“ ir visiems kitiems.


„Mercedes-Benz“ G klasė yra dar viena velniškai įdomi Detroito automobilių parodos naujiena. Ne todėl, kad tai visiškai naujas modelis – jo išorė iš esmės nesikeičia jau 30 metų. Tačiau dabar matomi pakitimai interjere yra tikrai didžiausi per tuos 30 metų. Net ir konservatyvus automobilių gamintojas mažiausiai besikeičiančiam savo modeliui pamažu integruoja naujoves.


Dar konservatyvesnis gamintojas už „Mercedes-Benz“ yra „Rolls-Royce“. Detroite bus pirmasis naujojo „Phantom“ debiutas Šiaurės Amerikos žemyne, tačiau į šio gamintojo aktualijas pernelyg nesigilinantys žmonės vargu ar pastebės skirtumus tarp naujojo ir senojo modelių. Išoriškai jie skiriasi minimaliai, o ir interjerai – labai panašūs. Tačiau naujasis „Phantom“ naudoja visiškai naują platformą, kurioje panaudota daug aliuminio. Taip, svorio taupymas svarbus net ir šiam britų gamintojui.


Tai – mažiau nei dešimtadalis visų automobilių pasaulio naujienų, kurios bus pristatytos Detroito automobilių parodoje. Sausio pabaigoje siūlome į „Google“ paiešką įvesti „Detroit motor show 2018“ ir pasigrožėti visomis šios parodos naujienomis.