Geriausių ir prasčiausių automobilių sąrašas remiantis atliktų testų rezultatais. Keturiolikta  dalis: ilgalaikiai testai.

 

Nuo tos dienos, kai pirmasis automobilis išriedėjo į ilgalaikio testo trasą, išbandyta jau apie 180 transporto priemonių. Iš pradžių šio ištvermės maratono dalyviams reikėjo nuvažiuoti 50 000 km, vėliau įveikiamas atstumas buvo padidintas iki 100 000 km. Dabar dauguma ilgalaikių testų dalyvių būtent tiek kilometrų ir turi nuriedėti, tačiau pasitaiko ir išimčių. Pavyzdžiui, Opel Astra III ir VW Golf V teko įveikti po 200 000 km. Nuo 2000 metų išbandytų transporto priemonių pasiektus rezultatus dar ir tarpusavyje palyginame. Už kiekvieną per ilgalaikį testą užfiksuotą techninį nesklandumą skiriami baudos taškai. Geriausia pripažįstama ta mašina, kuri gauna jų mažiausiai. Mes, kaip įprasta, skelbiame ne tik absoliutų šio palyginimo laimėtoją, bet ir prasčiausią rezultatą tarp visų testuotų mašinų parodžiusį modelį. Be to, įvardijame ir kiekvienos klasės nugalėtojus ir autsaiderius.



Kaip vyksta ilgalaikiai testai?

 

Prieš pradėdami testą ir prieš pat numatytos distancijos pabaigą tikriname automobilių įsibėgėjimą, stabdymo kelią, triukšmingumą salone ir degalų sąnaudas. Testo metu rašomas dienoraštis, kuriame visi automobilius vairavę asmenys aprašo savo įspūdžius, įrašo mašinų privalumus, trūkumus ir techninius gedimus, jei tokių atsiranda.

 

Testo pabaigoje automobilis išardomas į smulkiausias dalis 1. Taip galima nustatyti atskirų elementų nusidėvėjimo lygį. būklę. Tikrinamas kėbulo, pakabos ir uždarų ertmių atsparumas korozijai 2. “Dekros” ekspertai tikrina parametrus, kurių neįmanoma išmatuoti važiuojant – variklio galią, sukimo momentą, išmetamųjų dujų kiekį 3. Testo pradžioje gauti duomenys lyginami su galutiniais.

 


Vidutiniai automobiliai

 

Geriausias

 

Mazda 6 1.8


0 baudos balų    įvertinimas 6+

 

 

Klasės prasčiausias – VW Passat 2.0 TDI Variant


41 baudos balas    įvertinimas 2

 

 

Kompaktiniai automobiliai

 

Klasės geriausias – BMW 130i


0 baudos balų    įvertinimas 6+

 

 

Klasės prasčiausias – Peugeot 307 HDi 110 FAP


46 baudos balai    įvertinimas 1

 


SUV/4×4

 

Klasės geriausias – VW Tiguan 2.0 TSI


3 baudos balai    įvertinimas 6

 

 

Klasės prasčiausias – Mercedes ML 270 CDI


29 baudos balai    įvertinimas 3

 


Dideli automobiliai

 

Klasės geriausias – Mercedes E 320 CDI T


6 baudos balai    įvertinimas 5+

 

 

Klasės prasčiausias – Jaguar S-Type 3.0


33 baudos balai    įvertinimas 3+

 

 

Maži (B klasės) automobiliai

 

Klasės geriausias – Honda Jazz 1.4


12 baudos balų    įvertinimas 5-

 

 

Klasės prasčiausias – VW Polo 1.2


56 baudos balai    įvertinimas 1

 

 

Maži (A klasės) automobiliai

 

Klasės geriausias – VW Lupo 1.4 TDI


16 baudos balų    įvertinimas 4+

 

 

Klasės prasčiausias – VW Fox 1.2


42 baudos balai    įvertinimas 2

 


Vienatūriai

 

Klasės geriausias – Mazda 5 2.0 MZR-CD


1 baudos balas    įvertinimas 6

 

 

VW Touran 2.0 TDI


77 baudos balai    įvertinimas 1

 

Prasčiausias

 


 

O kokia jūsų nuomonė?

 

Ilgalaikių testų rezultatai rodo, kad kartais gali nuvilti ir garsių bei patikimais laikomų gamintojų automobiliai. Pavyzdžiui, Mercedes ML ir Volkswagen markės automobiliai (net keturi skirtingų klasių atstovai buvo pripažinti blogiausiais), tarp jų ir Touran – tai mašinos, kurios visų ilgalaikių testų galutinėje rezultatų suvestinėje užima prasčiausias vietas. Japonų automobiliai dar kartą įrodė esą nepriekaištingos kokybės.