„Grand Turismo“, „Grand Tourer“ ar tiesiog GT automobilių tipas evoliucionuoja. Tai – tokie automobiliai, kurie turėtų užtikrinti maksimalų komfortą dvejiems keleiviams ilgose kelionėse, talpinti pakankamai daiktų, turėti dvejas duris bei 2+2 sėdynių konfigūraciją. Tačiau pastaraisiais metais išpopuliarėjo puikiai GT apibrėžimą atitinkantys ketverias duris turintys modeliai.

 

Tokio automobilio komponuotė paprastai yra FR: variklis priekyje, o varomieji ratai – galiniai. Jis turi „fastback“ vadinamą kėbulą – tarpinį variantą tarp hečbeko ir universalo. Variklis – pakankamai galingas, kad akseleratorių nuspausti iki dugno reikėtų itin retai ir galios trūkumo nebūtų justi jokiame kelyje. Visas dizainas orientuotas į vairuotoją ir patogumą jam. O pakaba turi užtikrinti puikias valdymo savybes įvairiausiais keliais bei būti tiek sportiška, tiek komfortiška.

 

Tokie automobiliai niekada nebuvo populiarūs, tačiau pastaraisiais metais GT pavadinimą gauna vis daugiau modelių. Ketverias duris turinčių GT rinką prieš kelerius metus atrado (arba tiesiog sukūrė) vokiški „premium“ gamintojai: „Grand Tourer“ tipo automobiliu galima vadinti „Audi A5 Sportback“, „Audi A7“, BMW 3 GT bei BMW 4 GT. Visai neseniai prie šio būrio prisijungė ir tokie modeliai kaip „KIA Stinger“, „Porsche Panamera ST“, „Volkswagen Arteon“ ir kiti.

 

Augant galingų ir brangių automobilių populiarumui, galima tikėtis ir daugiau gamintojų žengiant į šį mažai ištyrinėtą segmentą. Juk tikrą GT modelį perka žmogus, neskiriantis daug dėmesio degalų sąnaudoms, gale sėdinčių keleivių komfortui ar kitoms smulkmenoms – svarbiausias kriterijus yra malonumas vairuoti. Todėl GT modelius anksčiau kurdavo tik „premium“ gamintojai, sugebantys suderinti visus kintamuosius.

 

„Audi“, BMW, „Porsche“ ar „Volkswagen“ sugebėjimu kurti tokius komfortiškus ir malonius vairuoti automobilius abejoti neverta, tačiau panašu, kad žinias šioje srityje demonstruoja ir į ją drąsiai žengia kiti gamintojai kaip KIA. Galima spėti, jog į šią populiarėjančią rinką įsilies ir daugiau gamintojų. 

 

Nors dėl didėjančios konkurencijos paprastai išlošia vartotojas, populiarėjant segmentui dingsta jo identitetas. Tą turime su visureigiais: šiandien tokiu vadinamas modelis, kuris turi priekinius varančius ratus ir dviem centimetrais už hečbeko aukštesnę prošvaisą. Ir tokius „visureigius“, kartais vadinamus krosoveriais, kuria kone kiekvienas gamintojas. GT to dar nėra, tačiau jau šiandien 150 AG turintis dyzelinis modelis kai kurių gamintojų vadinamas „Gran Turismo“. 

 

Tokių „Grand Turismo“ automobilių kaip „Jaguar E-Type“ kūrėjai turbūt vartosi karste.