Lietuvos ralio gerbėjai jau įprato, kad vieną rugsėjo savaitgalį verta rezervuoti sportui – Elektrėnų apylinkėse vyksta priešpaskutinis Lietuvos čempionato etapas „DHL Rally Elektrėnai“. Ralis, kurio greičio ruožai vyksta vieną dieną, dalyvių ir žiūrovų širdis užkariavo savo kompaktiškumu ir patogiu privažiavimu nuo didmiesčių. O šių metų ralis įsiminė ir kitu aspektu – įspūdingomis trasomis.


Jas gyrė žiūrovai, kiekviename greičio ruože radę po kelias stebėjimui įdomias vietas, gerų žodžių negailėjo ir sportininkai, džiaugęsi klastingais greičio ruožais. Tačiau tie klastingi ruožai ne vienam lyderiui kainavo lenktynių rezultatą.


Labiausiai nuskambėjusioje avarijoje sudalyvavo Benediktas Vanagas ir Agnė Vičkačkaitė-Lauciuvienė. Jų „Škoda Fabia R5“ dideliu greičiu nulėkė nuo kelio, dukart vertėsi per priekį ir buvo visiškai sumaitotas. B. Vanagas apsiėjo be įbrėžimo, tačiau šturmanei kliuvo labiau – dėl sumušimų ji po avarijos atsidūrė ligoninėje, kurioje prabuvo keletą dienų ir turės beveik mėnesį reabilitacijai. Visas ekipažo „salto mortale“, kaip avariją praminė pats B. Vanagas, yra šiame video.


Ralis Elektrėnų apylinkėse prastai baigėsi ir Giedriaus Notkaus bei Daliaus Strižano ekipažui. Jų „Mitsubishi Lancer Evo“ įsirėžė į medį ir sustojo itin pavojingoje vietoje – skersai kelio, iškart už posūkio miške. Tai suprasdamas, G. Notkus užkūrė automobilį ir juo nuvažiavo dar kelis šimtus metrų iki saugios sustojimo zonos – sveikintinas elgesys turint galvoje tai, kad automobilio užkūrimas po tokios avarijos ir važiavimas gali jį sugadinti itin stipriai. Kaip visa tai atrodė iš automobilio vidaus, pamatysite šiame video. 


Nesmagiai atrodančių nutikimų buvo ir daugiau: Mantas Kutka ir Mindaugas Vijeikis keletą kartų apsivertė su „Peugeot 306“, o dėl įvairiausių nutikimų ralio nebaigė dar keliolika ekipažų, tarp kurių ir vieni favoritų Deividas Jocius su Donatu Zvicevičiumi. Be to, prieš pat ralį apie pasitraukimą pranešė ir šeimyninis brolių Žalų ekipažas – Vaidotas su Žygimantu nutarė praleisti varžybas.


Pasitraukus šiems greitiems lietuviškiems ekipažams, konkurencija dėl aukščiausių vietų smarkiai sumažėjo. Lyderio poziciją užėmęs ekipažas iš Latvijos, Janis Vorobjovas ir Ivo Pūkis su „Mitsubishi Mirage“, nesulaukė didelio pasipriešinimo. Antri liko Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku („Mitsubishi Lancer Evo“), nuo lyderių atsilikę net 1 min. 11 sekundžių. Trečią vietą užėmęs dar vienas „braliukų“ ekipažas, Guntis Lielkajis ir Ivars Grošus su „Mitsubishi Lancer Evo“, nuo lyderio atsiliko daugiau nei tris minutes.


Lietuvos ralio čempionate po V etapų (likus vienam „Rally Classic“ Druskininkuose) pirmauja Janis Vorobjovas, antras – Giedrius Notkus, trečias – Vytautas Švedas. Visi jie turi galimybių nugalėti bendroje sezono įskaitoje, o nemažai sumaišties į šią kovą turėtų įnešti ir Vaidotas Žala – jis taip pat turi nedidelių šansų tapti Lietuvos čempionu.


Bendroje Baltijos šalių įskaitoje „FIA Baltic Rally Trophy“ (paskutinis šios įskaitos etapas buvo būtent Elektrėnuose) nugalėjo B. Vanagas – anksčiau surinktų taškų pakako, kad net ir iš paskutinio etapo išėjęs tuščiomis, jis kartu su šturmane A. Vičkačkaite-Lauciuvienė gautų nugalėtojų taures.