Automobiliams galioja tie patys rinkodaros dėsniai kaip ir bet kuriems kitiems produktams. Jeigu nori, kad tavo produktus pirktų, turi juos rodyti kuo platesnei masei žmonių ir asocijuoti su kuo labiau įmonės įvaizdį atitinkančiomis vertybėmis. Todėl automobilių gamintojai neretai pasirenka sportą ir investuoja į futbolo ar krepšinio klubus.


Tokių pavyzdžių netrūksta ir Lietuvoje. „Renault“ atstovybė „Sostena“ jau daugybę metų remia Lietuvos krepšinio rinktinę, o kitą rėmimo objektą – Kauno „Žalgirio“ komandą – tik šiemet paveržė „Volkswagen“. Beje, toks įvykis yra išskirtinis – rėmėjai kaip „Sostena“ nesimėto, nes įmonės ištikimybė „Žalgiriui“ tęsėsi nuo 1996-ųjų. Todėl vokiškas pasiūlymas turėjo būti itin patrauklus.


Vilniaus „Lietuvos ryto“ krepšininkai pastaraisiais metais važinėja BMW arba „Škoda“ automobiliais, o Klaipėdos „Neptūno“ žaidėjai šiemet taip pat įsėdo į BMW. 


Automobilių gamintojų atstovai mezga ryšius ir su žinomais sportininkais: turbūt daugelis žino, jog Airinė Palšytė įsigijo „Mazda CX-5“, o Žydrūnas Savickas vairuoja „Peugeot 3008“. Beje, stipriausias planetos žmogus yra itin mėgstamas šioje srityje: anksčiau jis vairavo „Fiat“, „Nissan“ ir kitus automobilius. Žinoma, kaip reklaminis tų prekės ženklų veidas.


Šioje srityje aktyviai veikia BMW: automobilius jie dovanojo Rūtai Meilutytei, Laurai Asadauskaitei ir kitiems sportininkams, o po 2016-ųjų Rio de Žaneiro olimpinių žaidynių naujų BMW modelių rakteliai buvo įteikti visiems septyniems medalius iškovojusiems atletams.


Net ir mažos Lietuvos mastu tokie skaičiai, įvertinant investuojamas šimtatūkstantines sumas, atrodo dideli. Tačiau pasaulyje automobilių gamintojai su sporto klubais bendrauja dar artimiau, o vienu geriausių pavyzdžių galima vadinti „Audi“ ir Madrido „Real“ futbolo klubo partnerystę, besitęsiančią ne vienerius metus.


Kiekvienas automobilių gamintojas norėtų, kad Cristiano Ronaldo, Garethas Bale‘as ar Karimas Benzema vairuotų jų kuriamus modelius, tačiau be papildomų investicijų tai įmanoma nebent „Ferrari“ ar „McLaren“ lygio įmonėms. Žemiškesniems gamintojams tenka investuoti nemažas pinigų sumas – pavyzdžiui, „Audi“.


Lapkričio antroje pusėje buvo paskelbta, jog Madrido „Real“ žaidėjai gavo naujuosius „Audi“ modelius. 


Kiekvienas jų galėjo rinktis bet kokius automobilius iš visos gamintojo gamos ir didžioji dalis, keturiolika futbolininkų, pasirinko „Audi Q7“. Trys iš jų užsisakė „e-tron“ hibridines versijas, o vienas – sportišką „Audi SQ7“. Keturi „Real“ žaidėjai artimiausius 12 mėnesių (iki naujos rėmimo sutarties) važinės sportiškais „Audi RS6“ modeliais, o du, tarp kurių ir C. Ronaldo, vairuos „Audi RS7“. Du futbolininkai pasirinko „Audi RS5“ kupė ir tik vienas drįso sėsti prie „Audi R8 Spyder V10“ vairo.


Vien šių automobilių nuoma vienerių metų laikotarpiui „Audi“ atsieis keletą milijonų eurų. O rėmimo sutartis su futbolo klubu, tikėtina, kainuoja keliskart, jeigu ne keliolika kartų, daugiau. 


Tad verta žinoti – jeigu perkate naują BMW, paremsite Lietuvos olimpiečius. Naujas įsigytas „Peugeot“ netiesiogiai atneš naudą žinomiausiam šalies galiūnui, o naujas „Audi“ – Madrido „Real“ futbolo komandai. Žinoma, čia – tik keli pavyzdžiai iš automobilių rinkodaros, visame pasaulyje jų yra kur kas daugiau.