2016-ais ir 2017-ais metais Dakare dominavusi komanda savo rezultatą tikisi pakartoti ir 2018-aisiais, tačiau tai, anot „Peugeot“ sporto direktoriaus Bruno Famino, būtų paskutinė gamintojo pergalė. „Peugeot“ planuose startas 2019-ųjų Dakare nenumatytas.  


„Tai bus paskutinis Dakaras „Peugeot“ komanda, tad mes norime savo pasirodymą pabaigti aukšta gaida. Bet aš visada sakau, kad negalima prognozuoti iš anksto. Pats sunkiausias dalykas, pasiekus pergalę, yra ją pakartoti“, – gamintojo pranešime cituojamas B. Faminas.


Vadinti „Peugeot“ tiesiog 2016-2017 metų Dakaro laimėtoja būtų neteisinga. Liūto ženklą turintys automobiliai dominavo Pietų Amerikoje vykstančiame maratone. Pasinaudoję palankiomis taisyklėmis ir sukūrę puikų automobilį, „Peugeot“ inžinieriai galėjo didžiuotis: komandos ekipažai kiekviename etape finišuodavo aukščiausiose pozicijose. O Mr. Dakar pravardę turintis Stephane‘as Peterhanselis abejus metus finišavo aukščiau visų ir 2017-ųjų sausį šventė jau 13-ąją savo pergalę sunkiausiame pasaulyje dykumų maratone.


„Peugeot“ įrodė, kad Dakare gali nugalėti tik du varančius ratus turintys visureigiai su dyzeliniais varikliais – iki tol niekam to padaryti nebuvo pavykę. Tai neblogai suveikė ir kaip „Peugeot“ didesnio pravažumo automobilių reklama – juk 2008, 3008 ir 5008 yra komplektuojami tik su priekinių varančių ratų pavara, tačiau vadinami krosoveriais ir turi dideles prošvaisas. Tačiau viskas, kas turi pradžią, turi ir pabaigą. Ketverius metus trukusi reklamos kampanija, kuriai buvo pasitelkti tokie žmonės kaip geriausias pasaulio Dakaro lenktynininkas S. Peterhanselis, geriausias pasaulio ralistas Sebastienas Loebas, vienas geriausių motociklininkų Cyrilis Despres, daugelyje automobilių sporto šakų sužibėjęs Carlosas Sainzas vyresnysis bei dešimtys kompetentingų inžinierių ir kitų sričių specialistų, 2018-aisiais baigsis.


Kokia to priežastis? „Peugeot“ neatskleidžia, tačiau galima numanyti, jog jos yra dvi. Pirmoji – didžiulės lėšos, kurias „Peugeot“ skyrė Dakaro automobilių kūrimui ir keturių ekipažų dalyvavimui maratone. Vien dalyvavimo Dakare biudžetas skaičiuojamas dešimtimis milijonų, o kur dar komandos išlaikymas tarp varžybų, testai, automobilių tobulinimo darbai ir t.t.: per tuos ketverius metus projektui pavadinimu „Dakaras“ prancūzų įmonė, manoma, skyrė daugiau nei 100 mln. eurų. Ir per tuos ketverius metus debiutavo visi trys „Peugeot“ krosoveriai, varomi dviem ratais. Paskutinis jų pasirodė tik šiemet – 2017-aisiais. Reklama savo „atidirbo“, o artimiausiais metais naujų krosoverių kūrimas nenumatomas, tad „Peugeot“ tikrai ras kur padėti tuos dvidešimt kelis milijonus eurų kasmet.


Kita priežastis – Dakaro taisyklių pokyčiai. Organizatoriai kartu su Tarptautine automobilių federacija (FIA) suprato, kad kiek padaugino lengvatų dviem ratais varomiems visureigiams ir leido sukurti monstrą, kuriam niekas pasipriešinti nesugebėjo. Tad yra parengti planai pokyčiams nuo 2019-ųjų – tuomet kai kurios lengvatos du varančius ratus turintiems visureigiams būtų panaikintos ir galios centras vėl grąžintas keturiais ratais varomiems modeliams. Juk tokie kur kas labiau asocijuojasi su bekele. „Peugeot“ pradėti keturiais ratais varomų automobilių kūrimo nuo nulio nenori, o važiuoti be ambicijų nugalėti – ne šios įmonės bruožas.