Ketvirtadienį, kovo 16-ąją, vaizdingo Druskininkų peizažo fone vyko „Land Rover“ importuotojų Baltijos šalyse organizuotas renginys, kurio metu žiniasklaidos atstovai, nuomonės formuotojai, drąsiausi klientai ir netgi bekelės naujokai galėjo išbandyti naujos kartos „Defender“ modelius. Daugumai dalyvių tai buvo puiki proga patiems įsitikinti išskirtinėmis šių visureigių pravažumo galimybėmis.

Suderino patirtį ir pažangias sistemas

Renginio metu aktyvų laisvalaikio praleidimo būdą mėgstantys vairuotojai galėjo išbandyti skirtingų komplektacijų „Defender“ visureigius, įskaitant ir modelio 75-ajam jubiliejui skirtą „75th Limited Edition“ versiją. Viso pasaulio rinkose bus parduoti vos 1 948 šie unikalaus dizaino automobiliai – juos galima užsisakyti tik 2023-aisiais. Daugelis norėjo išbandyti Dakaro ralyje Saudo Arabijoje pabuvojusį „Defender“.

Išklausę trumpą renginio instruktažą, dalyviai įveikė maždaug 80 km ilgio maršrutą, kuriame beveik nebuvo lygios asfalto dangos. Sertifikuotų „Land Rover“ instruktorių ir bekelės specialistų sudaryta pažintinė trasa driekėsi daugiausia miškų ir laukų keliais.

Netrūko čia ir atkarpų su stačiomis įkalnėmis bei nuokalnėmis. Šiuose ruožuose itin pravertė „Defender“ modeliuose diegiamos greitį kontroliuojančios sistemos, kurios leidžia vairuotojams maksimaliai susitelkti į vairavimą.

Ypatingu talentu tobulinant tikros bekelės nebijančius visureigius garsėjantys „Land Rover“ inžinieriai šiuolaikines technologijas sumaniai pritaiko ir kitose srityse. Pavyzdžiui, „Defender“ modeliuose naudojama „Terrain Response 2“ sistema turi važiavimui akmenuota danga, žole, žvyru, sniegu ar smėliu skirtus režimus. Pastarasis buvo itin naudingas smėlingose Druskininkų apylinkėse. Ši technologija taip pat leidžia pasirinkti ir kitų gamintojų modeliuose neaptinkamą purvo bei gilių provėžų režimą.

Užtikrintai jautėsi ir bekelės naujokai

„Land Rover“ visureigiai renginio dieną vairuotojams suteikė nemažai aštrių pojūčių, tačiau iš tiesų parengtas maršrutas netgi neleido maksimaliai atskleisti viso šių automobilių potencialo. Pavyzdžiui, brastos gylis siekė maždaug 70 cm, nors, maksimaliai pakėlus pneumatinę „Defender 110“ visureigio pakabą, su šiuo modeliu galima įveikti beveik metro gylio vandens telkinį.

Renginio dalyviai teigė, kad sėdint prie visureigio vairo itin pravertė „Land Rover“ instruktorių patarimai. Kvalifikuoti profesionalai iš Prancūzijos, Lenkijos bei Lietuvos pasirūpino, kad su bekele pažintį tik pradedantys vairuotojai įveikdami trasą tuo pat metu galėtų ir pasimėgauti šiuo patyrimu.

Įkvepiantys tvarumo pavyzdžiai

Išskirtinį dėmesį degalų sąnaudų ir CO2 emisijos mažinimui skirianti bendrovė „Land Rover“ naujos kartos „Defender“ modelių pirkėjams siūlo plačią elektrifikuotų jėgainių gamą. Visureigiuose gali būti montuojamos skirtingos švelniojo hibrido sistemos tiek su benzininiais, tiek ir su dyzeliniais varikliais. Našiausias gamoje yra „Defender 110 P400e“ įkraunamasis hibridas, leidžiantis vien elektros režimu įveikti maždaug 50 km atstumą.

Šio gamintojo dėmesys tvarumui neapsiriboja vien tik automobilių eksploatacija. Visą savo veiklą optimizuojanti bendrovė randa vis naujų būdų sumažinti energijos sąnaudas ir poveikį aplinkai. Netgi nauji modeliai atstovybėms pristatomi bendradarbiaujant su kitais gamintojais – taip sumažinama transportavimo tarša.

Britų prekių ženklo atstovai taip pat stengiasi atkreipti dėmesį į sektinus tvarumo pavyzdžius. Druskininkuose vykusiame renginyje į maršrutą tuo tikslu buvo įtrauktas sustojimas durpių kasykloje. Jau daugiau nei tris dešimtmečius šioje vietoje iškastos durpės naudojamos viename iš vietinių SPA centrų teikiamoms grožio ir sveikatingumo procedūroms.