Pripažinkime - automobilių saugumas rūpi nedaug žmonių. Automobilių entuziastai mieliau važinėsis senu, bet stiprų charakterį turinčiu automobiliu, o kiti - ekonomiška, patikima ir patogia transporto priemone. Visgi, automobilių pramonėje saugumo bandymai yra tarsi būdas pasivaržyti ir gerinti savo įvaizdį. Ar prisimenate, kaip Elonas Muskas neseniai bandė įkąsti „Volvo“?
 

Be jokios abejonės, „Tesla“ gamina itin saugius automobilius. Tam skiriamas didelis dėmesys. Sunkūs, bet labai tvirti baterijų moduliai yra kuriami taip, kad ne tik apsaugotų baterijas, bet ir išlaikytų automobilio konstrukcinį vientisumą avarijų metu. Tačiau juk jūs žinote, kuri markė yra žinoma dėl savo automobilių saugumo.


„Porsche“ - efektyvumas ir greitis, „Ferrari“ - aistra ir charakteris, „Lamborghini“ - agresyvus dizainas ir drąsa. Daugelis automobilių gamintojų turi savybes, su kuriomis jie labiausiai asocijuojami. „Volvo“ - tai saugumas. Visgi, Elonui Muskui kai kurie saugumo bandymai užkliuvo. „Model 3“ pristatymo metu „Tesla“ vadovas savo kūrinį palygino su nenaudojo „Volvo S60“ saugumo bandymais. 7 metų senumo modelis pasirodė, atrodo, prasčiau nei naujas „Model 3“. Tuomet Muskas teigė, kad „Volvo“ vis tiek yra labai saugių automobilių gamintojas, aplenkiamas, žinoma, tik „Tesla“ kūrinių.


Tačiau „Volvo“ vis dar kuria saugumo etalonus. Naujausias XC60 tapo vienu saugiausių 2017-ųjų metų automobilių ir vienu saugiausių automobilių pasaulio istorijoje. Iki tobulo įvertinimo pritrūko visai nedaug. Štai suaugusiųjų keleivių saugumo kategorijoje visureigis surinko net 98 %. XC60 puikiai pasirodė klasikiniame bandyme, kuomet automobilis priekiu trenkiasi į betoninę sieną, bei šoninio smūgio teste. Net trenkiantis šonu į stulpą (bandymas, kurį tuomet Muskas ir rodė kaip pavyzdį) XC60 surinko puikius įvertinimus.


XC60 saugumo bandymai


Teisybės dėlei būtina pasakyti, kad žmonės nėra linkę teisingai vertinti bandymų vaizdo įrašus. Saugumo bandymų tikslas nėra pamatyti, kaip automobilis ištveria smūgius, o kaip apsaugomi keleiviai. Kitaip tariant, automobilis po smūgio gali būti ir visiškai sumaitotas, jei manekenai nepatirs per didelių apkrovų. Dėl to Musko demonstruotas palyginimas nebuvo labai informatyvus - lėtas, suminkštintas „Volvo“ smūgis į stulpą keleiviams galėjo baigtis ir geriau, nei tiems, kurie sėdėjo tvirtesniame „Tesla“ automobilyje, kuris buvo deformuotas mažiau.


Šiuo požiūriu naujasis XC60 yra neįtikėtinai geras. Saugumu rūpinasi ne tik eilė elektroninių saugumo sistemų, bet ir inovatyvi visureigio konstrukcija. Net saugos diržai veikia ne taip, kaip senuose automobiliuose. Viena didžiausių problemų autoįvykiuose yra staiga į priekį stumiama žmogaus galva, nes diržas prilaiko kūną. Taip įvyksta kaklo traumos. „Volvo“ diržai yra sureguliuoti taip, kad šio efekto būtų maksimaliai išvengta.


„Volvo“ turi labai didelį tikslą - kad jau 2020 metais niekas nežūtų ir nebūtų rimtai sužeistas markės automobiliuose. Inovatyvios saugumo technologijos, autonominės vairavimo sistemos ir nauji konstrukciniai sprendimai gali padėti priartėti prie šio tikslo.