Motociklai toli gražu nėra tokie saugūs kaip automobiliai, tačiau su laiku jų saugumas tik gerėja. Motociklai dabar yra kur kas stabilesni nei anksčiau, jų padangos pasižymi puikiu sukibimu, o ir elektroninės sistemos padeda išvengti kai kurių avarijų. Dabar „Bosch“ pristatė įdomią sistemą, kuri turėtų padėti išvengti slydimo posūkiuose - vienos dažniausių avarijų priežasčių. 

Motociklininkas iš toli mato posūkį ir jam ruošiasi. Jis žino, kaip teisingai jį įveikti ir pasitiki savo motociklu. Jis perjungia pavarą, lengvai pasuka vairą ir palinksta į posūkį grakščiai laikydamas posūkio viršūnę kertančią liniją. Tačiau visai netikėtai ant kelio pasimaišo nedidelis žvyro ruožas ir motociklas virsta ant šono. Transporto priemonė slysta į priešpriešinio eismo juosta, motociklininkas taip pat čiuožia šiurkščiu asfaltu ir nėra ką kaltinti. Tiesa, kartais yra - tokios avarijos įvyksta ir dėl patirties trūkumo bei nepasirinkto saugaus greičio, nebūtinai dėl nenumatytų kliūčių ant kelio paviršiaus.


Posūkiu važiuojantis motociklas būna stipriai palinkęs, todėl nenumatytas ir nevaldomas slydimas beveik visada reiškia virtimą. Tai gali baigtis ir mirtimi, o geriausiu atveju - nemažais piniginiais nuostoliais ir naujai susikurta baime. „Bosch“ šiuo metu eksperimentuoja su technologija, kuri padėtų motociklui išlikti stabiliam ir prasidėjus slydimui. Specialus jutiklis pastebėtų, kuomet galinė padanga imtų slysti šonu, ir tada sistema iš motociklo šono tiesiog iššautų stiprią dujų (daugiausia oro) čiurkšlę. Tai neleistų motociklui pargriūti ir apsaugotų vairuotoją.


„Bosch“ motociklų saugumo sistemos bandymai video siužete
 


Tiesa, ne viskas taip gražu, kaip atrodo. Sensorius jau veikia pakankamai greitai, tačiau laikas tarp momento, kai galinė motociklo padanga ima slysti, ir griuvimo yra labai trumpas. Tą stiprią oro srovę reikia sukurti labai greitai, todėl pasitelkiama iš esmės ta pati technologija sutinkama oro pagalvėse. Prie motociklo rėmo pritvirtintoje kapsulėje įvyksta sprogimas, kurio metu sukuriama nemažai dujų. Kyla spaudimas, kuris ir išsiveržia į motociklo išorę. To trumpo, bet stipraus impulso pakanka motociklui ištiesinti, tačiau kaip ir oro pagalves taip ir šią kapsulę galima naudoti tik vieną kartą.


Kita vertus, niekas nesiskundžia, kad oro pagalves galima naudoti tik vienos avarijos metu, tai gal ne taip blogai kaskart keisti nedidelę kapsulę? Juk tokie įvykiai nepasitaiko kasdien. Plius, motociklo remontas ir motociklininko gydymas tikrai kainuos daugiau nei paprastas saugumo įrenginys. Tik kol kas neaišku, kada „Bosch“ šią eksperimentinę sistemą pristatys rinkai.


Šaltinis: Technologijos.lt